محدوديتهاي پژوهش:دانلود رایگان (متن) مشاوره,روشهای ایجاد ارتباط موثر با کودکان کار و خیابانی- قسمت 2

دانلود پایان نامه

كه قوانين اجازه دهند حمايتشان مي كنم. مانند كودك باشم و از نظر روحي با كودك همگام مي شوم و نكات مثبت را ثبت مي كنم و منفي ها را كم رنگتر مي كنم. كد A اول سعي مي كنم مانند آنها بچه شوم. با آنها بازي مي كنم و در هر فرد با توجه به علايق آنها از طريق علايق وارد آنها مي شوم. بعضي ها شطرنج، فوتبال، هنر، درس و … با آنها حرف يم زنم و تشويق مي كنم و در ارتباط برقرار كردن متداوم سعي مي كنم اعتماد آنها را جلب كنم و حالات دروني آنها را بررسي مي كنم و با آنها صحبت مي كنم و با چرا و چگونه به مسائل آنها پي مي برم. زماني كه مي بينم مي خواهند حرف بزنند فقط گكوش مي دهم.

 

 

 

 

نام مددكار عادي

 

 

سوال اول

شما براي ايجاد ارتباط روشن از چه راهها و تكنيكهايي استفاده مي كنيد.

كد C ابتدا پذيرش مددجو و كاهش اضطراب و نگراني مددجو مطرح است و اينكه مددجو را آنطور كه هست بپذيريم نه آنطور كه مي خواهيم و با روحيات او همگام شويم و به عقايد او احترام بگذاريم و اعمال قدرت نمي كنم و بعد شناخت مشكل و قادرسازي كودك و خانواده. اين ارتباط با هر فدي متفاوت است بستگي به روحيه و باورها و موقعيت كودك دارد ولي سعي مي كنم در ابتدا با اعتماد آنها را قوي كنم بعد در صدد بدست آوردن اطلاعات جزئي هستم
كد I براي ايجاد ارتباط دوستانه از راه صداقت و پشتكار مي توانيم ارتباط خوبي با چه ها برقرار كنيم.
كد D ايجاد ارتباط دوستانه و هم سطح نه از موضع بالا. طوري كه مددجو مرا يكي از دوستان خود تصور كند. و سعي در برقراري رفتار صميمانه و اينكه طرف مقابل حس كند كه او را درك مي كنيم و در برخي موارد به او حق مي دهيم.
كد F در ابتدا با مشاهده، توجه به فرهنگ و سنن كودك، رفتار و حركاتي كه انجام مي دهد، راهنمايي و توجه او به رفتار منتاسب  و تمام كودكان كار و خيابان و كودكاني كه در پروژه ها مي آيند قانون پذيري را با گوشزد كردن و حتي در مواردي با تنبيه شدن از ندادن تغذيه بخاطر رفتار نامطلوب بپذيرند، ارتباط بسيار مثبت خواهد شد.
كد E من اكثراً تلاش مي كنم با كودك مانند يك دوست برخورد كنم. او را درك كنم و در مورد مسائلي كه كودك را جذب مي كند گفتگو كنم تا در بين صحبتهاي او پي به مشكلاتش ببرم به او كمك كنم.
كد H بررسي موانع و مشكلات و تا حد امكان رفع آن با همفكري خود جمعي و با آگاهي كامل از نحوه برخورد و دوستي و صداقت در كلام و عمل.
كد B بيشتر سعغي مي كنم خودم را هم تيپ مددجو كنم و دنيا را از چشم او بنگرم و بيشتر سعي بر درك او را دارم.
كد M
كد L درك صحيح از آنها و شرايط آنها و رعايت رازداري و ايجاد اعتماد و همگام شدن براي ارتباط اوليه و تصنعي برخورد نكردن و داشتن صداقت.
كد J در ابتدا خوب به حرفها و درد دلهاي كودك گوش مي كنم و بعد سعي مي كنم بفهمم كه كودك از چه راهي بيشتر و بهتر به حرفهاي من گوش مي دهد و توجه مي كنم كه كودك از چه راهي بيشتر و بهتر به حرفهاي من گوش مي دهد وتوجه مي كنم كه كودك از چه راهي بيشتر مي تواند با من رابطه برقرار كند و بعد از برقراري ارتباط او را به سوي هدفي كه دارد راهنمايي مي كنم.
كد K بهترين راه رفتن در قالب مددجو سخن گفتن با زبان خودش است. بايد  در محيط مورد نظر قرار گرفت پس با توجه به مشكلات موجود راه حلي مناسب را در جهت ايجاد ارتباط موثر انتخاب نمود.

این تکه ای از (متن) رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان 105ص

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

سایت ما حاوی تعداد زیادی (متن) رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه (متن) ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود (متن) ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود (متن) می توانید صدها (متن) رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید.

برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود (متن) است 

کافیست عبارت

دانلود (متن)

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل (متن) های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت سوم لیست (متن) های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 (متن)

قسمت پنجم لیست (متن) های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 (متن)

  • 2