عمومی

در مقابل بسته CADCAM را باز کنید

 

 

دندانپزشکی CAD/CAM بازار آزمایشگاه را پشت سر گذاشته است و جدیدترین سیستم های قالب گیری دیجیتال سرانجام در پزشکان متوجه شده اند که این موارد واقعاً کار می کنند. دیدن رقابت بسیار عالی است، و با سیستم‌های بیشتر در بازار، نوآوری سریع‌تر از همیشه پیش می‌رود.

در حالی که مردم اغلب در مورد سرعت اسکن یک دوربین با هم بحث می کنند، یکی دیگر از نقاط قابل مقایسه بین فناوری های دیجیتال دندانپزشکی این است که آیا سیستم باز یا بسته است. به عبارت دیگر، اگر من این اسکنر را بخرم و در نهایت بخواهم فرز داخلی را انجام دهم، آیا باید با یک فرزکاری ساخت همان شرکت (بسته) یا می توانم آسیاب را از هر سازنده ای انتخاب کنم (باز).

برای خرید یونیت از دنتی شاین کلیک کنید.

اخیراً دکتر جان فلوک نوشت یک پست وبلاگ درباره دستگاه فرز جدیدی که او با فناوری‌های iOS آزمایش می‌کند. اگر دکتر فلوک را ملاقات نکرده اید، در جلسه بعدی دندانپزشکی به دنبال او باشید. او یکی از بهترین سخنرانانی است که شنیده‌ام، و درک پیشرونده‌ای از تطابق فناوری با دندانپزشکی دارد. در این پست وبلاگ، او در مورد سیستم‌های باز در مقابل سیستم‌های بسته صحبت کرد، و از دوست نداشتن خود به سیستمی که «پزشک را مجبور می‌کند فقط تجهیزاتی را خریداری کند که با تجهیزات دیگر در آن سیستم بسته صحبت می‌کند یا کار می‌کند» صحبت کرد. طرحی برای مطب آن‌ها آزمایش TS150 با iTero که سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند.

من با دکتر فلوک موافقم، که لزوماً “اجبار” به استفاده از فناوری یک سازنده ایده آل نیست. با این حال، سوال بعدی این است که “صنعت دندانپزشکی واقعاً از چه چیزی می خواهد استفاده کند؟” در حالی که سیستم‌های باز معمولاً با فرمت‌های فایل مشابهی کار می‌کنند، برای اتصالات plug-and-play تنظیم نشده‌اند. تعداد بسیار کمی از دندانپزشکان با استعداد دکتر فلوک در فناوری وجود دارند که بخواهند از دردسرهای فزاینده کشف کنند که چگونه یک سیستم را وادار به صحبت با سیستم دیگر کنند.

ممکن است 30 سال از عمر آن گذشته باشد، اما شکی نیست CAD کنار صندلی /CAM به سختی از زمین خارج شد. احساس من این است که اکثر پزشکان فکر می کنند انداختن در سینی چاپ و بیرون رفتن از اتاق بسیار ساده تر از این است که بفهمند چگونه می توان “دوربین” را برای صحبت با “چاپگر” وادار کرد. درست است که معمولاً برقراری ارتباط اولیه این سیستم ها چندان دشوار نیست، اما هیچ چیز ناامید کننده تر از زمانی نیست که یک سازنده بخشی از نرم افزار خود را به روز می کند و این باعث ناسازگاری با سیستم های دیگر می شود. من آن راه را با نرم افزار تصویربرداری بازرفته ام. >، نرم افزار مدیریت تمرین و سیستم های اشعه ایکس داخل دهانی دیجیتال، و این به من نشان داد بزرگترین چالش پلتفرم های فناوری واقعاً باز.

بنابراین وقتی سیستم CAD/CAM بسته را انتخاب می‌کنیم واقعاً به چه چیزی وادار می‌شویم؟ من اتفاقا یکی از این سیستم های بسته و ساده و ساده را دارم، فقط کار می کند. همیشه. وقتی به‌روزرسانی‌هایی برای اسکنر یا نرم‌افزار طراحی وجود دارد، می‌دانم که اتصال به آسیاب من را قطع نمی‌کنند. وقتی مواد جدیدی برای آسیاب من در دسترس باشد، می دانم که نرم افزار می تواند با پارامترهای تولید خاص خود کار کند.

مطمئناً یک سیستم باز مجموعه نظری نامحدودی از نشانه ها را ارائه می دهد، اما این نشانه ها همیشه به راحتی قابل دسترسی نیستند. سیستم های بسته ممکن است تنها مجموعه خاصی از کاربردهای بالینی را ارائه دهند، اما این روزها این مجموعه گسترده است. برای مثال، بیایید به ساخت یک راهنمای جراحی نگاه کنیم. هیچ چیز شگفت‌انگیزتر از انجام یک اسکن دیجیتال داخل دهانی، طراحی یک دندان دیجیتال در فضایی که یکی از آنها وجود ندارد، و همگام سازی آن با یک پرتو مخروطی CT scan، و سپس ساختن راهنمای برای کمک به قرار دادن ایمپلنت در موقعیت عالی برای پشتیبانی از آن دندان دیجیتال ( برای مطالعه موردی اینجا را کلیک کنید). چهار ماه بعد، از همان سیستم برای طراحی و آسیاب یک اباتمنت سفارشی آناتومیک و یک تاج استفاده می‌شود (مطالعه موردی). برای من اهمیت کمتری دارد که از کدام مارک آسیاب استفاده می‌کنم، و بیشتر این که در زمان نیاز کار کند.

این مقاله را هم بخوانید :   کارگاه های روانشناسی برنا اندیشان

پس در مورد این بحث که سیستم‌های بسته گران‌تر هستند چطور؟ در برخی موارد این درست است، اما زمانی که به درستی در یک عمل ادغام شود، ROI در هر یک از این ماشین‌ها به قدری مثبت است که به سختی تفاوتی ایجاد می‌کند.

به‌علاوه، وقتی چیزی سقوط می‌کند چه اتفاقی می‌افتد (…و صرف نظر از اینکه در کدام ماشین سرمایه‌گذاری می‌کنید، از بین می‌رود). چه کسی قرار است بیاید به تنظیمات شما نگاهی بیندازد و آن را برای شما تعمیر کند؟ یک سیستم بسته باید شامل پوشش کل سیستم باشد، در حالی که با یک سیستم باز ممکن است لازم باشد بدانید که آیا باید با پشتیبانی اسکنر، پشتیبانی نرم افزار یا پشتیبانی چاپگر خود تماس بگیرید. به عنوان یک پزشک، نرخ ساعتی شما به عنوان یک دندانپزشک بسیار بالاتر از شما است که به عنوان پشتیبانی فنی عمل می کنید. ROI هنگامی که سیستم از کار افتاده است به شدت کاهش می یابد.

بنابراین، کدام سیستم برای شما مناسب است؟ بدیهی است که بستگی به حوزه دندانپزشکی شما دارد. برخی از روش‌ها فقط به برداشت‌های دیجیتالی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر مزایایی در تولید کنار صندلی پیدا می‌کنند. هر یک از گزینه‌ها را می‌توان در سیستم‌های باز و بسته پیدا کرد، و در بیشتر موارد، می‌توان یک آسیاب را بعداً به اسکنر اضافه کرد.

با این حال، اگر به شدت در مورد احتمالات آینده یک سیستم باز احساس می کنید، بهترین انتخاب این است که با سیستمی بروید که به طور انتخابی باز است. این سیستم ها برخی از آزادی انتخاب یک سیستم باز را با برخی از تضمین های موجود در یک سیستم بسته فراهم می کنند.

سیستم های CAD/CAM باز انتخابی به دو دسته تقسیم می شوند. اولی سیستم‌های باز است که در آن سازنده اتصالات با سایر فناوری‌ها را تأیید می‌کند و آن اتصالات را در نرم‌افزار سیستم خود ایجاد می‌کند. وقتی صحبت از 3M True Definition Scanner. دومین گزینه باز انتخابی، خرید سیستم شما از یک شرکت واحد با پشتیبانی از همه اجزای موجود در فروش است. همانطور که قبلاً در مقاله ای به اشاره کردم. امسال، شرکت هایی مانند CADBlu Dental مطب شما را با یک سیستم “باز” تجهیز می کنند، اما همچنین از شما پشتیبانی می کنند تا بدانید همه قطعات به درستی با هم کار می کنند. ایده این است که عناصر باز از قبل انتخاب شده اند تا سیستمی را به شما ارائه دهند که کار می کند، و متخصصان پشتیبانی آن ها نه تنها در مورد اجزای منفرد سیستم، بلکه در روش هایی که اجزا با هم کار می کنند نیز متخصص هستند. این راهی برای استفاده از فناوری‌های باز است که به شما امکان می‌دهد نگران انجام دندانپزشکی باشید.

در حالی که سیستم‌های باز و بسته دارای مزایا و معایبی هستند، مهم‌تر است که شما و عملکردتان را با آنچه برای شما مفید است هماهنگ کنیم. این همان چیزی است که اکثر دندانپزشکان می خواهند ببینند، و سیستم های باز انتخابی به شما امکان می دهند هر دو طرف بحث را درگیر کنید.

منبع

https://cloudonlinenic.ir/چگونه-یک-برند-قوی-بسازیم/

https://dentyshine.com/product-category/یونیت-دندانپزشکی/