برگزیده

نوسان گیری در بازار کریپتوکارنسی

نوسان گیری در بازار کریپتوکارنسی

بازار ارزهای دیجیتال همچنان رو به جلو پیش می رود. بسیاری از منتقدان سال های گذشته بازار کریپتو کارنسی خود در این روزها از سرمایه گذاران اصلی این بازار به شمار می روند.

روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از قبل شده. تنها کافی است که شما مهارت و دانش کلی این بازار را داشته باشید تا به راحتی بتوانید درامد دلاری بسیار خوبی کسب کنید.

یکی از راه های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال است. شما زمانی که بتوانید از بازار ارزهای دیجیتال نوسان گیری کنید، به راحتی و در هر بازه زمانی می توانید کسب درآمد از این راه داشته باشید.

همانطور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال مانند تمام بازارهای مالی دارای چارت قیمت است. این چارت مدام در حال تشکیل کندل های جدید است. زمانی که شما نوسان گیری را به خوبی فراگرفته باشید از تمام این فرصت ها استفاده کرده و به راحتی معاملات خود را با درصد بالایی به هدف می زنید.

نوسان گیری چیست؟

نوسان گیری که در اصطلاح به آن «سویینگ تریدینگ» می‌گویند، یک روش معاملاتی مرسوم برای معامله‌گران است. این روش به دلیل افق‌های زمانی قابل کنترل، فعالیت در بازار را برای معامله‌گران راحت‌تر می‌کند.

هدف معامله‌گری نوسان‌گیر، کسب سود از نوسانات قیمی است که طی یک بازۀ زمانی روی می‌دهد.

استراتژی معاملاتی چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، شما برای این که در این بازارمالی، سود‌های خوبی کسب کنید نیاز دارید تا استراتژی معاملاتی داشته باشید که در هر شرایطی به آن عمل کنید.

استراتژی معاملاتی (Trading Strategy)، به نوعی شیوۀ خرید و فروش در بازار گفته می‌شود که بر قواعدی از‌پیش‌ تعریف‌ شده برای اتخاذ تصمیمات معاملاتی استوار است.

این مقاله را هم بخوانید :   تفریحات غیر آبی جزیره کیش

استراتژی معاملاتی می‌تواند برای هر بازاری از جمله ارز دیجیتال، سهام، سایر اوراق بهادار و هر بازار مالی تنظیم شود.

یک استراتژی کامل شامل یک برنامه سرمایه گذاری دقیق است که تمامی موارد یک معامله را از جمله توان ریسک سرمایه گذاری، اهداف سرمایه گذاری، افق زمانی و پیامدهای مالیاتی را مشخص می‌کند.

یک تریدر حرفه‌ای ایده‌ها و کنش‌ها را پیش از عملی شدن بررسی می‌کند و  از آن استفاده می‌کند.

جالب است بدانید داشتن استراتژی اینقدر مهم است که حتی داشتن استراتژی اشتباه از نداشتن آن بهتر است. استراتژی درست در هرشرایط بازار به شما راهکاری ارائه می‌دهد و نقشه راه را برای شما مشخص می‌کند.

معامله‌گری که استراتژی خوبی دارد، قبل از ورود به معامله، سناریوهای مختلف را بررسی می‌کند و اگر مسیر بازار، برخلاف تحلیل او پیش برود، سناریوهای آماده‌ای برای مواجه با آن دارد و به‌همین علّت نگرانی ندارد.

حال که اهمیّت استراتژی برای شما مشخص شده پیشنهاد می‌کنم همین الان زمان را از دست ندهید و در دوره‌های راهبران فردا شرکت کنید. هزینه کردن برای آموزش، سرمایه‌گذاری است که به‌زودی نتیجۀ آن را می‌بینید.