برگزیده

سیلیکون قالب گیری RTV2

سیلیکون قالب گیری RTV2

محصولات RTV-2 دارای یک سری ویژگی های با کارایی بالا هستند که آنها را به طور قابل توجهی در یک محدوده دمایی گسترده پایدار می کند، با انعطاف پذیری الاستومرها از -80 درجه سانتیگراد تا +250 درجه سانتیگراد، و برخی قادر به غلبه بر قرار گرفتن در معرض کوتاه در دمای 300 درجه نیز هستند، برخی از انواع سیلیکون های RTV-2 می توانند با افت 100- درجه سانتی گراد نیز مقابله کنند. آنها فقط در دمای بالای 350 درجه سانتیگراد تجزیه می شوند و رسوب سیلیس غیر فعال را ایجاد می کنند. لازم به ذکر است که این محدوده های دمایی ممکن است در سیلیکون های تولیدی شرکت های مختلف متفاوت باشد, لذا بایستی در صورت نیاز به کار در دماهای بالا در رابطه با میزان تحمل گرمایی و دمایی سیلیکون از فروشنده سوال پرسیده شود.

به طور کلی، خواص دی الکتریک این محصول آنها را به ویژه برای عایق الکتریکی با کارایی بالا، بدون انباشت گرما مناسب می کند. در مقایسه با سایر مواد مورد استفاده با عملکرد مشابه مانند پلی اورتان، مقاومت حرارتی آنها مزیت بزرگی ایجاد می کند و مقاومت در برابر آتش، که معمولاً در حفاظت از سیستم های الکترونیکی مورد نیاز است، در مورد فرمول های سیلیکونی برجسته است. در نهایت، در مقایسه با سایر مواد مانند رزین‌های اپوکسی و سیلیکون‌ها مزیت انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری را ارائه می‌دهند که بر روی اجزای الکترونیکی هیچ تنشی ایجاد نمی‌کند (ژل‌های سیلیکون در این ویژگی خاص حتی بهتر هستند). ویژگی های مقاومت عبارتند از توانایی تحمل دوره های طولانی قرار گرفتن در معرض شرایط شدید جوی. آنها همچنین خواص مکانیکی خوبی دارند و کشش سطحی کم، آنها را قادر می سازد تا جزئیات سطح را به درستی بازتولید کنند و آنها را به ماده ای انتخابی برای کاربردهای قالب گیری تبدیل می کند. این محصول ماده ای ایده آل برای قالب گیری ، چاپ و نمونه سازی هستند.

این مقاله را هم بخوانید :   علت بوی گاز از پکیج چیست؟ + عیب یابی

 

2-تاریخچه

در سال 1854، هنری سنت کلر دویل، سیلیکون کریستالی را به دست آورد. در سال 1930، J.F. Hyde اولین تحقیق را برای تولید سیلیکون های تجاری انجام داد. در سال 1940، فردریش استنلی کیپینگ، شیمیدان انگلیسی، با استفاده از تحقیقات هاید، نام این ماده را “سیلیکون” گذاشت و سال های بعد از آن همراه با پیشرفت علم پلیمر, رابرهای سیلیکونی  به دنیا شناسانده شدند و چندی نیست که RTV  و RTV2ها وارد فرایند تجاری سازی شده اند.

 

3-کاربردها

لاستیک سیلیکونی RTV2 مناسب ترین راه حل برای هنرمندان، تولید کنندگان مواد صنعتی و سایر کپی کنندگان مدل، توسعه دهندگان طراحی مدل و زمینه های مشابه است.

 

1-3-قالب سازی

 

با استفاده از لاستیک سیلیکونی RTV2 می توان مجسمه، زیورآلات، نقش برجسته یا هر شیئی را بازیابی کرد و در صورت لزوم ده ها و صدها کپی دقیقاً مشابه نمونه اصلی ایجاد کرد. درخرید سیلیکون قالبگیری از خالص بودن محصول اطمینان حاصل نمایید تا دفعات قالبگیری بیشتری داشته باشید.