برگزیده

عمده فعالیت راپل کار و طناب کار در نمای ساختمان

راپل کار و طناب کار

پیش از آشنایی با راپل کار و طناب کار می بایست راپل و کار در ارتفاع با طناب را تعریف نماییم سپس به نوع فعالیت آنها می پردازیم. راپل به معنای فرود آمدن با طناب از ارتفاع می باشد که ابزار اصلی آن ها طناب است. البته طناب های مخصوصی آن ها دارند که با سایر طناب ها متمایز می باشد و عمده فعالیت راپل کار و طناب کار در ارتفاع بر روی نماهای ساختمان صورت می گیرد.

خدمات فرد راپل کار و طناب کار

راپل کار و طناب کار برخی از خدماتی را برای مشتریان خود ارائه می کنند که در اینجا به برخی از این امور بر روی نماهای ساختمان ها اشاره می ورزیم:

  • پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان
  • نماشویی با واترجت
  • شستشوی نما با سند بلاست
  • آب بندی نما
  • نصب سنگهای ریزش کرده از نما
  • نورپردازی نما
  • تعویض لامپ نما
  • بستن درز انقطاع

همانطوری که مشاهده می شود تمامی این خدمات را که راپل کار و طناب کار انجام می دهد بر روی نمای ساختمان ها و با ابزار طناب صورت می گیرد تا نمای یک ساختمان را رنگ و لعابی نو بخشد که موجب زیبایی و خیرگی چشم اطرافیان می گردد تا با دیدن چنین نمایی لذت وافی و کافی ببرند.

فعالیت راپل کار و طناب کار

عمده فعالیت راپل کار و طناب کار در ارتفاع و بدون استفاده از داربست های فلزی و به وسیله طناب های مخصوص است که آن ها استفاده می کنند. آنان بعد از آن که آموزش های لازم در این حوزه به طور کامل دیدند و به طور تجربی این فعالیت ها را انجام دادند کم کم ترس وی می ریزد و اجرای فرآیند کار در ارتفاع برای آنان بعد از مدتی آسان می شود و می توانند به فعالیت خود در این حوزه به ظاهر خطرناک ولی بطور علمی کاملا امن و ایمن بپردازند. فعالیت راپل کار و طناب کار بسیار تخصصی است و حتما قبل از اجرای این فرآیند نیاز به آموزش های لازم دارد تا بعد از سپری نمودن این آموزش ها کم کم وارد حیطه کار در این حوزه شد. گروه راپل کار و طناب کار بعد از آموزش های لازم کار در ارتفاع وارد مرحله کار بصورت تجربی شده و کم کم پروژه هایی را بصورت کنتراتی بر عهده می گیرند تا به سطح حرفه ای برسند. نکته قابل توجه اینکه تمامی فعالیت ها و خدمات ارائه شده این گروه بدون دخالت مستقیم داربست صورت می گیرند و به روش کار آن ها راپل اطلاق می گردد و به کسانی که به فعالیت راپل مشغول هستند، راپل کار یا طناب کار گفته می شود چون کار آن ها به وسیله طناب است.

این مقاله را هم بخوانید :   قبل از انتخاب سنگ ساختمانی حتما این مقاله را بخوانید

از مزایای فعالیت راپل کار و طناب کار، این است که کار آن ها به شکلی نیست که سد معبر ایجاد کنند برخلاف داربست های فلزی پردردسر که این گونه بودند و از طرفی دیگر ایمنی کار با طناب بخاطر اینکه در سطح جهانی می باشد، بسیار بالاست.

ویژگی طناب مخصوص راپل کار و طناب کار

همانطور که قبلا یادآور گشتیم، طناب که ابزار اصلی کار راپل کار و طناب کار است، می بایست خاصیت ها و ویژگی هایی داشته باشد تا آن را با سایر طناب های معروف که ما می شناسیم کاملا متمایز گرداند. تمامی خدمات آنها به وسیله دو رشته طناب صورت می گیرد. دلیل کاربست دو طناب این امر می باشد که طناب اول تنها به عنوان طناب اصلی شناخته می شود که به آن فرود نیز اطلاق می شود ولی طناب دوم به عنوان طناب حمایت و جلوگیری از خطرات احتمالی است. آنها فقط بخاطر احتیاط از این طناب دوم استفاده می کنند. این طناب ها بسیار مستحکم هستند و از گره های بسیار محکم برخوردارند و خاصیت کشسانی دارند که در فرآیند کار راپل کار و طناب کار هیچ گونه آسیبی به پای این افراد وارد نمی سازد. قطر این طناب نباید کمتر از 9 میلیمتر و بیشتر از 12 میلیمتر باشد. این طناب ها دارای رویه ای زبر هستند که از دو قسمت هسته و روکش تشکیل گشته اند. علت بهره بردن راپل کار و طناب کار از این دست طناب ها در وهله نخست به خاطر خاصیت ارتجاعی و کشش زیاد آن هاست. طناب کوهنوردان برای بالا آمدن از آن نیازمند نیروی زیادی است در حالیکه طناب راپل اینگونه نیست. دومین علت استفاده از این طناب ها بخاطر مقاومت بیشتر این طناب ها در برابر اصطکاک و رطوبت است.

آب بندی نما و عایق بندی نمای ساختمان در کرج و تهران و رشت