مطالب عمومی سری اول

ترسناک ترین و بی رحم ترین خاندان‌های داستان سریال «بازی تاج و تخت» کدامند؟

داستان سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) ماهیتاً در مورد درگیری خاندانای بزرگ و شناخته شده واسه گرفتن تخت آهنین (Iron Throne) و کشمکشا، توطئه و رویاروییای نظامی اونا در این مسیره. در میون این همه خاندان لجوج و بیرحم که هر کدوم گذشته ای دراز در انجام کارای ترسناک و خیانتای مشمئز کننده دارن، وایت واکرها هم وارد میدون شدن که باید پایان لشکرکشی اونا در شمال وستروس رو در فصل هشتم و پایانی سریال دید. با وجود داستانای فرعی، تمرکز اصلی داستان سریال فانتزی-تاریخی «بازی تاج و تخت» روی این خاندانا، گذشته اونا و روابطی که با همدیگه دارن قرار داره.

مطمئنا شمام کم و بیش با این خاندانا آشنا هستین که هر یک واسه گرفتن کنترل سریر آهنین تلاش می کنن و واسه این که حتی شانسی در این رقابت داشته باشن مجبورند از هر دید خود رو تقویت و قوی کنن. اما این تنها قدرت نظامی یا مالی نیس که اونا رو در این میدون توانا می سازه چون بعضی از این خاندانا گذشته بسیار ترسناک و تاریکی دارن و تمایلات و دسیسهایی در اونا دیده شده که می تونن بسیار ترسناک باشن. به همین بهونه در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با بدنام ترین و بیرحم ترین خاندانای سریال «بازی تاج و تخت» براساس جنایاتی که مرتکب شدن اشاره کرده و شما رو با گذشته اونا آشنا کنیم.
به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این مطلب به صورت رده بندی بوده و بیرحم ترین و بدترین خاندان رتبه اول رو در این فهرست به خود اختصاص میده.

۱- خاندان تارگرین

شاید بسیاری توقع داشته باشن که خاندان تارگرین (Targaryen) در رتبه ای پایین تر در این فهرست قرار می گرفت اما ما اونا رو در رتبه اول قرار دادیم و علتش رو هم در ادامه توضیح میدیم. تارگرینا واسه بیشتر از ۳۰۰ سال بر وستروس حکومت کردن و شهرتی ترسناک در این مدت بدست آورده ان. بعضی از پادشاهان این خاندان واسه مردم خود بسیار ترسناک بوده و دست به جنایات هولناکی زده ان که نمونه آخر اونا آیریس تارگرین دوم بوده که دشمنان و دوستانش رو پس از دیوونه شدن با آتیش وحشی سوزونده س. حالا اما نفر اصلی این خاندان نابود شده، دینریس تارگرینه که هر چند ً دیوونه به نظر نمی رسه اما باید یادتون باشه که اون سه اژدها در کنترل خود داره (که یکی از اونا حالا در اختیار وایت واکرهاست). به خاطر همین تارگرینا ترسناک ترین و قدرتمندترین خاندان الان وستروس هستن که هرکی با اونا مواجه بشه صدمات جبران ناپذیری متحمل می شه.

۲- خاندان بولتون

خاندان بولتون (Bolton) از اون دسته خونواده هایی در سریال «بازی تاج و تخت» بود که ً قدرت بسیار محدودی داشت و کمتر به اون پرداخته شد اما وقتی پای ترسناک بودن و انجام کارای ترسناک به میان بیاد کمتر خونواده ای در وستروس به پای این خونواده می رسه. این خاندان در شمال کشور ساکن بوده و رهبری اونو یه مرد ترسناک و خائن به نام روس بولتون رو دوش داشت که بعدا به وسیله پسر خودش، رمزی بولتون، که مطمئنا بیرحم ترین و سنگدل ترین شخصیت داستان سریال (شاید در کنار جافری برثیون) بود، کشته شد.

روس بولتون مردی آروم و کم حرف با چشمانی روشن و موهایی تیره اما با شخصیتی شیطانی بود که خیانت چند باره اون به خاندان استارک رو تماشاگر بودیم. یکی از چیزایی که بر ترسناک بودن این خاندان می اضافه کرد، پرچم این خاندان بود که یه مرد پوست کنده شده رو نشون می داد و در واقع این خاندان دشمنان خود رو زنده زنده پوست می کندند. شاید اونا از همون اول و قبل از کشته شدن روس و رمزی هم توانایی رقابت واسه گرفتن تخت حکومت وستروس رو نداشتن اما به خاطر خیانتا و شکنجه هایی که انجام می دادن از ترسناک ترین خاندانای داستان «بازی تاج و تخت» به حساب میان. یادمون نره که این خاندان با استارکا چه کرد.

۳- خاندان لنیستر

خاندان لنیستر (Lannister) هم در این رده بندی قدرت و ترسناکی بالایی دارن. تایوین لنیستر ترسناک ترین و مشهورترین شخصیت این خاندان بود، مردی که یه خاندان شناخته شده و نجیب زاده رو به کلی نابود کرده و در مورد این نابودی هم آهنگی ساخته بود. این آهنگ به عنوان نماد خاندان لنیستر به کار رفته و در مواردی واسه ارعاب رقبا مورد استفاده قرار می گرفت. فرزندان تایوین هم به اندازه کافی ترسناک هستن: جیمی لنیستر که بر خلاف از دست دادن یکی از دست هاش هنوزم بهترین شمشیرزن وستروسه؛ تیریون که از هوشی فوق العاده واسه شکست دادن دشمنانش برخورداره و حتی پدرش رو هم به قتل رسند و در آخر، سرسی که دیگه نیاز به توصیف نداره. لنیسترها گذشته ترسناکی دارن و اعتبار الان خود رو در نتیجه همین گذشته ترسناک و اعمال ترسناکی که انجام دادن به دست آورده ان.

۴- خاندان کلیگین

خاندان کلیگین (Clegane) هم یکی از خاندانای کمتر روش زوم شده در سریال «بازی تاج و تخت» است که قدرت اونا ندیده گرفته شده.
هر چند سندور و گرگور کلیگین شخصیتای برجسته ای در وستروس به حساب اما کوهستان و سگ شکاری (لقب این دو داداش) نشون از ترسناک بودن اونا داره.
کوهستان نزدیک به ۲٫۵ متر بلندای قامت داره و عادت اون در مبارزاتش اینه که جمجمه حریفانش رو خرد می کنه و یکی از بهترین جنگجویانیه که وستروس به چشم خود دیده. علاوه بر این، اون ذره ای ترحم یا وجدان نداره و جون آدمای بیگناه بسیاری رو گرفته. سندور هم وضعیت بهتری نداره و با صورت نیم سوخته اش از شخصتیای ترسناک داستان هستش.
هر چند این خاندان به تنهایی قدرت زیادی نداره اما اگه با خاندان دیگری متحد شن اتحاد ترسناکی رو تشکیل میدن.

۵- خاندان تایرل

خاندان تایرل (Tyrell) در نگاه اول ترسناک به نظر نمی رسن. این خاندان به مدت طولانی به وسیله اولنا رهبری می شد که در نگاه اول پیرزنی بی آزار و آروم به نظر می رسید، حتی نوادگانش هم ترسناک به نظر نمی رسیدن اما واقعیت اینه که پس از شناخت نسبی از این خونواده و ذهن قوی و دسیسه گری که دارن به قدرت واقعی اونا اطلاع کامل پیدا می کنیم.
مارجری تایرل قدرت افسونگری و تحت تاثیر قرار دادن اطرافیانش رو از مادربزرگش به ارث برده بود و هم اینکه خصیصه دورویی و بدبینی اش رو. اینجوری اون به اندازه خیلی از شخصیتای اصلی خاندان تایرل ترسناک بود هر چند به پای مادربزرگش نمی رسید، پیرزنی که با نقشه های ظریف و پیچیده اش بسیاری رو به طرف مرگ روونه می کرد بدون اینکه کوچیکترین ردی از نقشش در این ماجرا بمونه. قدرت این پیرزن از قدرت شمشیر خیلی از جنگجویان شناخته شده وستروس هم بیشتر بود.

این مقاله را هم بخوانید :   انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

۶- خاندان گریجوی

خاندان گریجوی (Greyjoy) خاندانی هستن که میشه اونا رو با دزدان دریایی مقایسه کرد.
این خاندان در آیرون آیلندز زندگی کرده و اولین نفری از این خاندان که به تماشاگران سریال «بازی تاج و تخت» معرفی شد ثیون گریجوی بود. در اول اون شخصیتی دوست داشتنی به نظر می رسید اما پس از خیانت به استارکا و پس از آشنا شدن با خواهرش، پدرش و بدتر از همه، عمویش یورون، میفهمیم که با خاندانی بسیار ترسناک و بیرحم مواجهیم که در صورت ضرورت بدون هیچ سختی ای متحدانشان رو میفروشن. مطمئنا یورون بدترین چهره این خونواده در داستانه. در داستان کتابای جورج آر آر مارتین، اون زبون همه نزدیکان و سربازانش رو قطع می کنه تا نتونن چیزی از رازهای اون به بقیه بگن و می گن که رفتاری بسیار ترسناک با برادرانش داشته.
یورون یکی دیگه از شخصیتای مخوف «بازی تاج و تخت» است که کمتر کسی در وستروس دوست داره با اون مواجه بشه.

۷- خاندان مارتل

هر چند در داستان سریال «بازی تاج و تخت» خیلی از اعضای خاندان مارتل (Martell) کشته می شن اما خیلی از اونا در کتابای مارتین زنده هستن. در روزگار خود اونا یکی از ترسناک ترین خاندانای داستان بودن. رهبر این خاندان دوران مارتل بود که شخصیتی ضعیف و پشیمون به نظر می رسید اما خیلی زود فهمیدیم که اصلاً اینطور نیس.
برادرش اوبرین گذشته ای تاریک در مسموم کردن مخالفانش داشته و همه ۸ دختر اونم مبارزانی ماهر و بیرحم بودن. روبرو شدن با خونواده اوبرین در میدون جنگ مطمئنا پایانی دردناک واسه فرد به دنبال داره.
یادمون نره که تنها دلیل شکست اوبرین در جنگ با کوهستان فقط به خاطر این بود که غفلت کرده و احساساتش بر اون غلبه کرد.

۸- خاندان مورمونت

یکی دیگه از خاندانای کمتر شناخته شده که در شمال وستروس حکومت می کنن خاندان مورمونت (Mormont) است که دوست داشتنی تر از خاندان بولتون هستن. زنان این خاندان بیشتر از مردانشان ترسناک هستن. هر چند اطلاعات بسیار کمی در مورد این خاندان در داستان «بازی تاج و تخت» ارائه شده و با احتمال خیلی کم به اونا پرداخته می شه اما همه میدونیم که زنان این خاندان بسیار ترسناک و قوی هستن. در دنیایی که زنان یاد می گیرن پشیمون باشن و به کارای زنونه خود بپردازند، زنان خاندان مورمونت این سنتا رو ندیده گرفته و راه خود رو واسه مقابله در کنار استارکا باز می کنن. رفتار گذشته اونا در همکاری با جون اسنو، بر خلاف کم کاریا و خیانتای گذشته، یکی از بهترین خبرهایی بود که در فصل گذشته سریال تماشاگر بودیم.

۹- خاندان بیلیش

خاندان بیلیش (Baelish) خیلی دیر وارد رقابت بر سر تاج و تخت شد، خاندانی که ترسناک ترین چهره اون پتیر بیلیش بود (با اون لهجه دوست داشتنی اما ذهن شیطانی اش) و شخصیتی بسیار ترسناک داشت. شاید اگه لرد بیلیش در این خونواده نبود، خاندان بیلیش در میان خاندانای ترسناک داستان جایی نداشت. اون جنگجوی قابلی نیس و در نگاه اول تاثیری روی مخاطب و شخصیت مقابلش نداره اما چیزی که لیتل فینگر رو به یکی از ترسناک ترین چهره های داستان تبدیل می کنه بازیه که در ذهنش میگذره و البته نداشتن ذره ای وجدان. اون بسیار خودخواه س و واسه موفقیت خودش دست به هر کاری می زنه، با انگیزهایی دست نیافتنی و بدون ذره ای اهمیت به زندگی کسایی که در دور و برش هستن. اون حتی ذره ای به خاطر فریب داردن و قتل لیسا تالی، زنی که عاشق اون بود، احساس گناه و پشیمونی نداشت و البته در آخر به خاطر دسیسه چینیای بی پایانش به وسیله دختران استارک کشته شد.

۱۰- خاندان برثیون

خاندان برثیون (Baratheon) رو باید بی خطرترین خاندان داستان «بازی تاج و تخت» دونست. رنلی برثیون هر چند شخصیتی مسحور کننده داشت اما نمیشه اون راچهره ای ترسناک دونست اما استنیس و رابرت برثیون چهره های ترسناکی بودن که گاه دست به کارای ترسناک می زدن. استنیس برثیون اونقدر بدبین و درگیر اجرای عدالت بود که واسه رسیدن به این منظور خود دست به هر کاری می زد، هر چند در آخر با اغواهای میلیساندر به بیراه س کشیده شد و حتی دختر دوست داشتنی خود رو در آتیش سوزوند. رابرت برثیون هم در دوران خود یه جنگجوی بسیار قوی بود و با چکشی در دست تونست ریگر تارگرین رو شکست دهد. هر چند این خاندان در سالای گذشته داستان قسمت بزرگی از قدرت و شخصیتای اصلی خود رو از دست دادن اما در روزگاری که در قدرت قرار داشتن خونواده قدرتمندی به حساب می اومدن. جافری برثیون مطمئنا شرورترین چهره این خونواده بود.