مطالب عمومی سری اول

اینستاگردی روزیاتو؛ از جشن سینمای ایران تا بانوان رزمی کار

در دومین هفته بهمن ماه ۹۵ مثل روال هفته های قبل، گزارش اینستاگردی ما نگاهی داره به جدید ترین پستای صفحات پر بیننده و معروف اینستاگرام ایرانیان و تلاش می کنه علاوه بر صفحات میلیونی، صفحاتی که موضوعات جالبی در اون ارائه می شه رو هم بررسی کنه.

با در نظر گرفتن افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و درگذشت حسن جوهرچی هنر پیشه سینما و تلویزیون، این روزا صفحات اینستاگرام ایرانیان به خصوص صفحات هنرپیشها به این دو بحث اختصاص پیدا کرده.

مهناز افشار در کاخ جشنواره

مهناز افشار که یه چند وقت پیش به خاطر مشکل قلبی روونه بیمارستان شده بود، خبر سلامت خود رو در کانال تلگرامش اعلام کرد.
جدید ترین اینستا نوشته مهناز افشار به حضورش در کنفرانس خبری مربوط به اکران عمومی فیلم “خونه ای در خیابون چهل و یکم” اختصاص پیدا کرده.

مهناز افشار با بیشتر از ۵.۳ میلیون مخاطب، در کنار بهنوش بختیاری و الناز شاکردوست یکی از پر بیننده صفحات اینستاگرامی ایرانیان رو در اختیار داره.

شما می تونین آخرین خبرها از این هنرپیشه نامدار رو در این نشانی دنبال کنین.

روایت قطام از جشنواره امسال

ویشکا آسایش که با کاراکتر قطام در سریال امام علی دهه هفتاد وارد میدون سینما شد، جدید ترین اینستا نوشته خود رو به روایتی از جشنواره فیلم فجر امسال اختصاص داده. ایشون این دوره با فیلم:‌ “خوب، بد، جلف” در جشنواره حضور داره.

شما می تونین اخبار ویشکا آسایش رو در این نشانی دنبال کنین.

چه خبر از اینستا نوشته های استاد پرستویی؟

پرویز پرستویی، هنرییشه نامدار میدون تئاتر و سینمای ایران که سبک زندگی دیجیتالی اون با اینستا نوشته های مفهومی زبانزد شده، این هفته هم در حسابش مطالب جالبی منتشر کرد.

جدید ترین پست استاد مربوط به پیام تسلیتی واسه درگذشت حسن جوهرچی بود که سینمای ایران رو در دومین جمعه بهمن شوکه کرد.

استاد، این هفته در ادامه اینستا نوشته های مفهومی خود، عبارتی از آلبر کامو رو منتشر کرد:

“من از اون تافتهای جدابافته نبودم که هر توهینی رو ببخشایم، اما همیشه در آخر کار اونو از یاد می بردم. اون کس که تصور می کرد که من از اون نفرت دارم چون می دید که با لبخندی صمیمی به اون سلام می گم غرق در حیرت زدگی می شد و نمی تونست باور کنه.
در این حال، طبق اخلاق خودش، یا بزرگواریم رو تشویق و یا بی غیرتی ام رو تحقیر می کرد، بی اینکه فکر کنه که انگیزه من ساده تر از اینا بوده، من همه چیز حتی نام اونو از یاد برده بودم.”

اون شعری هم از آلن گینزبرگ با نام گل ناامیدی، در اختیار هواردانش گذاشت که به این توضیح بود:

 

“چشم رو خیره می‌ کنه

 

 

تیغ آفتاب درخشش پریان

پرده آسمون رو می‌ درد

بوق تاکسی‌ ها در خیابون

 

مشخص می‌ شه بوق خراب ماشین‌ ها

صدای بزغاله می‌ دهد ‌ آسمون با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ست روز با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ست شب با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ست خدا با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ست ‌ آگاهی با کلمه‌ ها

 

پوشیده شده‌ ست ذهن با کلمه‌ ها
پوشیده شده‌ ست مرگ و زندگی با کلمه‌ ها

 

 

پوشیده‌ ست کلمه‌ ها با کلمه‌ ها

پوشیده‌ان عشاق با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ان قتل‌ ها با کلمه‌ ها
پوشیده شده‌ ان جاسوس‌ ها با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ان دولت‌ ها با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ان گاز خردل با کلمه‌ ها

پوشیده س بمب‌ های هیدروژنی با کلمه‌ ها

پوشیده شده‌ ان «اخبار» جهان با کلمه‌ ها

یکی از پستای باحال پرستویی در هفته گذشته،‌ اینستا نوشته ای درباره پل ورسک بود که بازتابای زیادی پیدا کرد.

اون نوشت:

“پل ورسک رو دریابید. ورسک از بزرگترین پلای راه آهن سراسری ایرانه که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سوادکوه در استان مازندران قرار داره.
این پل از شاهکارهای مهندسی هستش و در سال هزار و سیصد و پونزده بازگشایی شده.”

“پل ورسک که راه آهن سراسری تهران شمال رو به هم وصل می کنه در ارتفاع صد و ده متری از ته دره با دهانه شصت و شش متری و با وسائل ابتدایی ساخته شد.
پل ورسک بین مهمترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران حساب می شه و در مهر ماه هزار و سیصد و پنجاه و شش با شماره هزار و پانصد و سی و چهار ثبت آثار ملی شده.”

“ورسک ازجمله پلای هدف دار ایرانه که به وسیله شرکت سوئدی دانمارکی کاکامپساکس و با تضمین هفتاد ساله احداث شد.
این پل فقط مخصوص عبور قطاره ودر حال حاضر قطارهای مسافری تهران و ساری و تهران گرگان پس از گذشت هفتاد سال هر روز چندین مرتبه از روی اون میگذرن. هم اینکه قطارهای باری و سوختی هم از روی اون عبور می کنن.”

“امروزه پل ورسک علاوه بر اهمیت خاص در صنعت حمل و نقل، ازجاذبهای سیاحتی ایران حساب می شه.
نام ورسک در کتاب رکوردگینس، دربخش پلای با ارتفاع بیشتر از شصت و یه متر به ثبت رسیده. همونجوری که در متن بالا توجه کردین ،عمر قانونی پل ورسک هفتاد سال بوده و الان ده سال هم از عمر اون میگذره.”

شما می تونین آقای پرستویی رو در این نشانی دنبال کنین.

اینستا نوشته های جشنواره ای خوبی کریمی

خوبی کریمی که تازگیاً شمار مخاطبانش از مرز ۲.۲ میلیون نفر بالاتر رفته، در چند وقت گذشته، اینستا نوشته های جشنواره ای در صفحه خود به اشتراک گذاشته:

شما می تونین اخبار خوبی کریمی رو در این نشانی دنبال کنین.

پژمان بازغی از حسن گفت

پژمان بازغی، هنرپیشه سینما و تلویزیون کشورمون که تازگیاً ۱ میلیون فالووری شده، در جدید ترین پست خود  با منتشر کردن عکسی قدیمی به خبر درگذشت حس جوهرچی عکس العمل نشون داد.

شما می تونین آقای بازغی رو در این لینک دنبال کنین. اون به خاطر تراژدی ساختمون پلاسکو در ۳۰ دی ماه ۹۵، به نشونه همدردی با آتیش نشانان شهید، عکس خود رو تغییر و تصویر کلاه آتیش نشانان رو در پروفایل خود قرار داد.

اون فقط صفحه همسرش که جفت و جور کننده سینمای ایرانه رو فالوو کرده.

از ارتش بهنوشیا چه خبر؟

بهنوش بختیاری، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون که در چند ماه گذشته با به کار گیری ارتش ۵.۴ میلیون نفری خود در اینستاگرام، فعالیتای تبلیغاتی هم انجام میده، در اینستا نوشته های جدیدش اینجور گفته:

“خانوم چمنی بچه ها…..محله گل و بلبل عین بهشته….میون قیل و قال زندگی…میون آدمایی که چند صباحی میان و تورو پر میکنن از احساسات منفی…..تنها همینجاست که می چسبد….هرچند سه بار چای میارن و من وقت نمی کنم چایم رو بخورم….اما هرجا حرف از کودکه…حال من هم خوبه….و از کارگردان خوبم آقای احمد درویش علی پور که نسل بچه های امروز خیلی مدیون ایشونن….و جفت و جور کننده نازنین آقای مسلم آقاجانزاده….و نویسنده نخبه مون آقای محمد درویشعلی پور تشکر میکنم….”

ایشون در جای دیگری در ادامه اینستا نوشته های تبلیغاتی خود از بزرگ ترین سلفی اش با مردم رونمایی کرد و نوشت:

“گشایش سی و سومین شعبه پاندورا در ایران، شهر بندر عباس.”

شما می تونین بهنوش بختیاری که ۵.۴ میلیون مخاطب داره رو در این نشانی دنبال کنین.

رضا گلزار روی استیج

رضا گلزار که این روزا با سلام بمبئی، فروش ۱۲ میلیاردی رو در اکران زمستونی تجربه می کنه، در صفحه ۴.۶ میلیون فالووری خود، پیام تسیلتی واسه درگذشت حسن جوهرچی منتشر کرد.

گلزار که به زودی پس از سالها تو تهران کنسرت برگزار می کنه، در این باره نوشت:

“اولین کنسرت من بعد از سالها تو تهران، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی در ۲۰ اسفند برگزار می شه.”

شما می تونین رضا گلزار رو در این نشانی دنبال کنین. ایشون در جشنواره فیلم فجر امسال حضور نداره.

عزا نوشته بهرام رادان از رفتن حسن جوهرچی

بهرام رادان، یکی دیگه از سوپراستارای این روزای سینمای ایران هم که تازگیا تعداد فالوورهایش از مرز ۲.۵ میلیون نفر بالاتر رفته، جدید ترین اینستا نوشته خود رو به عزا نوشته ای در وصف مرحوم جوهرچی اختصاص داد و گفت:

“حسن جانم، یادته تابستون ٧٩ سکانس هاى آخر فیلم “آبى”، تو تأتر شهر؟ کل کل جک داشتیم، اینقدر واسه هم جک تعریف کردیم و غش غش خندیدیم که حمیدخان لبخنده(کارگردان) دعوامون کرد، ساکت شدیم و خنده مونو نگه داشتیم جورى که رنگمون بنفش شده بود.”

“سالها بعد دیدمت، حوالى همون تئاتر شهر، همون صورت مهربون، ریش سفید کرده بودى، شماره تلفن هامونو به هم دادیم، قرار شد زنگ بزنى، زنگ بزنم، نزدیم، حیف، حیف، حیف….”

اون در اینستا نوشته ای دیگه درباره جشنواره فجر گفت:

“امروز افتتاحیه سى و پنجمین جشنواره فیلم فجره، سینمایى که بى شک بهترین معرف فرهنگ و هنر ایران زمینه، هرچند بر خلاف دوره سى و چهارم در این دوره حضور ندارم، اما امیدوارم این جشنواره هم مانند گذشته استعدادهاى بى نظیرى رو معرفى کند، سال نوى سینماى ایران بر همه مبارک.”

شما می تونین بهرام رادان رو در این نشانی دنبال کنین.

عزا نوشته باران کوثری از درگذشت جوهرچی

“انگار هرچه قدر هم مى پذیرى مرگ حقیقته و همه جا هست ، باز با داس نحسش جایى رو مى زنه که شوکه ات کنه … براى من و هم نسلان من ، بعد از سریال ” در پناه تو ” حسن جوهرچى نماد مرد خوب بود ، مرد باوقار ، مرد متین ، عاشق صبورى که در سکوت و متانت منتظر موند و حتى یک بار صدایش رو از اون صداى آروم و خجالتى ، بالاتر جنگ.”

این مقاله را هم بخوانید :   بوستان گفتگو ؛ یک پارک‌آموزشی و بهشتی برای دوستداران گل و گیاه

“همه این چند سال ، بعد از اون که گرد سفیدى هم روى موهایش نشست چیزى از اون تصویر و متانت کم نشد و بازم تصویرش یادآور عشق جوانى بود و شور و شوق رسیدن در کنار نجابت … باورم نمى شه.
زمان کمى صورتش رو افتاده کرده بود و موهایش سفید شده بود ، اما مرگ ؟! خیلى زمان داشت ، خیلى نقشا ، خیلى تصویرهاى دیگرى از عشق مونده بود که در آستانه میانسالى رقم بزنه.”

باران کوثری با ۸۲۰ هزار مخاطب در این نشانی در دسترسه.

رضا کیانیان و تقدیر از فرهادی و ترانه

رضا کیانیان که این روزا مجموعه تصاویر خود رو در گالری آرت سنتر تهران رونمایی کرده، در جدید ترین اینستا نوشته خود گفت :

“موضع گیری ترانه علیدوستی در برابر حماقت ترامپ عالی بود و افتخارآمیز. در این مدت منتظر موضع گیری اصغر فرهادی بودم. مطمئن بودم حتماً فکر خلاقانه ای داره.

تا اینکه امروز موضع قاطع و شجاعانه اون منتشر شد.”

“ترامپ دستور احمقانه ای داد و سیستم اجرایی احمقانه تر انجام داد و البته غیرقانونی ، که بدون این دست اون دست کردن دستور رو اجرا کرد.
هر دستوری واسه اجرایی شدن قاعدتاً باید یه زمان بندی داشته باشه. نه اینکه امروز دستور بدن و همون روز اجرا کنن، چون کسایی هستن که مدتا قبل بلیط جفت و جور کردن.”

“بعضیا حتماً از قبل قرار و مدارهایی واسه تجارت و همکاری گذاشته ان. بعضیا واسه دیدارهای خانوادگی پس از ماه ها و شاید چند سال راهی اونجا بودن. باید به اونا خبر می دادن و یه مهلت می گذاشتن. میلیونا دلار صرف این بی تدبیری شده.

کی باید جوابگو باشه؟”

رضا کیانیان رو در این نشانی دنبال کنین که ۴۷۳ هزار دنبال کننده داره.

الناز شاکردوست و رونمایی از مانتوهای جدید

الناز شاکردوست که امسال  با فیلم خفه گی در جشنواره فیلم فجر حضور داره، در اینستا نوشته های جدید خود،‌ تصاویری از مدلای مانتویش منتشر کرد.

الناز شاکردوست با ۵.۳ میلیون دنبال کننده به همراه بهنوش بختیاری و مهناز افشار، در فهرست پر دنبال کننده ترین صفحات ایرونی در اینستاگرام قرار داره.

شما می تونین اونو در این نشانی دنبال کنین.

 

چه خبر از جادوگر آسیا؟

علی کریمی که از زمان تراژدی پلاسکو در ۳۰ دی ماه امسال، بازم تصویر پروفایل خود رو به عکسی مشکی رنگ تغییر داده، ایشون در جدید ترین پست اینستاگرامی خود تصویر بالا رو منتشر کرد.

شما می تونین علی کریمی رو در این نشانی دنبال کنین.

شهریار پرسپولیسیا ۲ میلیونی شد

شمار مخاطبان علی دایی این هفته از مرز ۲ میلیون نفر بالاتر رفت. اون حالا به فهرست پر بیننده ترین ورزشکاران ایرونی در اینستاگرام ملحق شده و بخاطر این از هوادرانش تشکر کرده.

ایشون در پست دیگری گفت:

 

»سلام عزیزان، آرزوی موفقیت دارم واسه تیم پرسپولیس که با لیاقت تموم در لیگ می جنگد و امیدوارم با کمک بازیکنان و کادر فنی خوب خود ، همین یافته های نورانی رو در آسیا هم تکرار کنه تا باعث خوشحالی همه مردم ایران شه.”

“بدیش اینه از صحبتام سو برداشت شده و بعضیا اونو به نفع خود به گونه هاى جور واجور تعبیر کردن تا بین من و هواداران پرسپولیس شکاف ایجاد نمایند؛ کارهاى بیریخت و نخ نمایى که گویا تمامى نداره، مطمئنا جایگاه فعلی پرسپولیس، شایسته این تیم و هوادارانشه.”

“در آخر از همتون عزیزان و دوستائی که در صفحات جور واجور تولد منو شادباش گفتن تشکر می کنم و واسه همه بهترینا رو آرزومندم.”

ایشون رو در این نشانی دنبال کنین.

فرهاد خان در پاریس

فرهاد مجیدی، کاپیتان محبوب قبلی استقلالیای تهران، حالا با ۹۸۱ هزار دنبال کننده، در فهرست پر فالورهای ورزشکار ایرونی در اینستاگرام قرار گرفته و حالا در پاریس هست.

شما می تونین فرهاد مجیدی رو در این نشانی دنبال کنین.

از خواننده نوستالژی چه خبر؟

رضا یزدانی، خواننده پاپ کشورمون پس از برگزاری چند کنسرت تو تهران و شهرستانا، فرصت کرده تا دوباره به زندگی دیجیتالی اش در اینستاگرام برگرده و پستایی رو به اشتراک بزاره.

شما می تونین رضا در این نشانی دنبال کنین.

اینستا نوشته آقای خندوانه درباره قرعه کشیا

رامید جوون با ۴.۸ میلیون دنبال کننده، یکی از پر مخاطب  ترین صفحات اینستاگرام ایرانیان رو در اختیار داره.

ایشون تازگیا نوشت:

“سلام عزیزان

 

 

واقعا چه جورى جا بندازیم که ما برناممون زنده نیست و نمى تونستیم قرعه کشى رو زنده پخش کنیم. ولى در اینستاگرام و سایت ٧٨٠ زنده نشون دادیم. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اون تعداد عزیزان اندکى هم که معتقدن ما در قرعه کشى تقلب کردیم اگه به ما اعتماد ندارن خوشحال مى شیم نگاهمون نکنن چون رابطه ى بدون اعتماد به درد نمى خوره و ما همه ى اتکامون به اعتماد تماشاچیهاى عزیزمونه.”

“بعضى وقتها خجالت چیز خوبیه.

جشنواره فجر رو از دست ندین چند فیلم خوب رو مى تونین تماشا کنین مثل ماجراى نیمروز سد معبر,خفگى اِو و چند فیلم دیگه و من جمله فیلم ما”نگار” یه نکته هم اضافه کنم که بد نیست درگوشى بهتون بگم بعضیها هم خوبه دماغشون رو از زندگى بقیه بکشن بیرون . . .  .”

رامبد رو در این نشانی دنبال کنین.

 

چه خبر از بهترین خواننده پاپ جشنواره فجر؟

محسن چاوشی که در جشنواره موسیقی فجر امسال، جایزه باربد بهترین خواننده پاپ جشنواره رو بخاطر آلبوم امیر بی گزند بدست آورد، بیشتر از ۴۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام داره.
پستای گذشته ایشون که در ادامه میبینیم، بیشتر بدون نوشته.

محسن چاوشی رو در این نشانی دنبال کنین.

 

از آرات کوچولو چه خبر؟

درباره آرات، نخبه آکروباتیک ایران قبلا در گزارشی صحبت کردیم. صفحه اون حالا بیشتر از ۶۸۱ هزار مخاطب داره.

جدیدترین پستایی که پدر ایشون منتشر  کرده رو در تصویر بالا ببینین.

آرات ۳ ساله رو در این نشانی دنبال کنین.

چه خبر از اولین سریال ایرونی اینستاگرام

خبر بعدی اینکه تازگیاً سریالی به وسیله گروهی از هنرمندان جوون کشورمون درست شده که فقط در اینستاگرام به صورت فایلای ویدئویی منتشر و به اشتراک گذاشته می شه و ظرف چند ماه گذشته هم با بیشتر از ۵۱ هزار مخاطب همراه شده.

این صفحه که اکیپ اسمشه، خود رو متفاوت ترین کار در فضای مجازی دونسته و مدیریت اونو وحید قنات آبادی رو دوش داره.
شما می تونین این سریال رو دوشنبه ساعت ۲۰ در این صفحه دنبال کنین.

تازگیاً هم خبر دار شدیم قراره واسه اولین بار در کشور، یه فیلم ۱۰۰ دقیقه ای سینمایی به طور کامل در اوایل سال آینده، فقط از راه کانال اختصاصی اینستاگرامش منتشر شه.
جزئیات بیشتر رو در آینده به اطلاعات مخاطبان اینستاگردی ما می رسانیم.

چه خبر از جشنواره فیلم فجر؟

اگه به دنبال جدید ترین خبرها و گزارشا از جشن بزرگ سینمای ایران در دهه فجر هستین، صفحه رسمی جشنواره فیلم فجر رو در این نشانی دنبال کنین.

در این صفحه میشه گوشه هایی از فیلمای راه یافته به بخش سودای سمیرغ (بخش مسابقه سینمای ایران) رو دید و حتی با مسئولین جشنواره به طور جور واجور از راه دایرکت و چت، در تعامل بود.

چه خبر از صفحه رسمی رئیس جمهور؟

آقای روحانی رئیس جمهور هم در اینستاگرام دارای صفحه ایه که به وسیله دفتر ایشون مدیریت می شه و بیشتر از ۹۳۷ هزار دنبال کننده داره.
جدید ترین پستای این صفحه مربوط به بازدید گذشته آقای روحانی از بیمارستانی تو تهران و دادن گل به پرستاران به مناسبت روز پرستاره.

چه خبر از خواهران طلایی ووشو ایران؟

الهه منصوریان، ارشد خواهران مصنوریان که مثلث آتشین و طلایی ووشو ایران و جهان هستن، در جدید ترین پست خود در اینستاگرام، از مستندی که مهتاب کرامتی درباره فعالیت اونا ساخته خبر داد.

الهه منصوریان رو در این نشانی دنبال کنین. به زودی گزارش جالبی از فعالیت این سه آبجی منتشر می کنیم.

چه خبر از بانوی بی حریف بوکس ایران؟

صدف خادم، بانوی بیست و دو ساله بوکس ایرانه که تازگیاً در اینستاگرام، تصاویری از تمرینات خود رو منتشر کرده.

بزودی گزارشی از فعالیتای این بانوی بی حریف منتشر می کنیم.

ایشون رو در این نشانی دنبال کنین.

چه خبر از کافه ایشون؟

کافی شاپ سیار ایران، این روزا در هوای سرد بهمن ماه، بازم با نوشیدنیای داغ، میزبان رهگذران و هواردانشه که به ۷۰ هزار نفر رسیده.

کافی ایشون رو در این نشانی دنبال کنین. فولکس واگن آبی رنگ نوستالژیک کافه ایشون، هر روز در یکی از خیابونای پایتخت مستقر می شه.