مطالب عمومی سری اول

کاربران ایرانی از مجری زن مراسم قرعه‌‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ خواستند تا لباس پوشیده بپوشد

بازم کاربران همیشه در صحنه ایرونی در شبکه‌های اجتماعی حضور به‌هم‌رسونده و این‌بار به سراغ یکی از مجری‌های مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رفتن. اگه فوتبالی باشین، حتما حدس زده‌اید که منظورمون کدوم یکی از دو مجری برگزیده از طرف فیفاست؛ «ماریا کوماندنایا»، خبرنگار ورزشی روسیه.

قراره ماریا کوماندنایا به همراه گری لینه‌کر مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی روسیه باشه که روز جمعه اول دسامبر (۱۰ آذر) در مسکو برگزار می‌شه. از این رو، کاربران ایرونی در شبکه‌های اجتماعی همه تلاش و خلاقیت خود رو به‌کار گرفته و در پیام‌هایی به این مجری پیشنهاد کرده‌ان که در زمان اجرای این مراسم انگار لباس بپوشد تا بینندگان ایرونی بتونن بدون سانسور مراسم قرعه کشی جام جهانی رو از تلویزیون تماشا کنن.

به‌‎طور مثال، یکی از کاربران در اینستاگرام گفته: «در صورت امکان، می‌تونید واسه این مراسم، لباس مناسبی انتخاب کنین که ما بتونیم این برنامه رو تماشا کنیم؟»

کاربر دیگری در پیامی اینستاگرامی نوشته: «خواهرم، لطفا درمورد حجابت دقت کن. ما می‌خواهیم که مراسم قرعه کشی جام جهانی رو بدون سانسور از تلویزیون تماشا کنیم.»

کاربران توییتر هم به این انتخاب عکس العمل نشون داده‌ان، یکی از کاربران در توییتی گفته: «لطفا لباس مناسبی بپوشید که در هر فرهنگی قابل قبول باشه. مرسی»

در تصاویر زیر می تونین گوشه‌ای از این کامنت‌ها رو در شبکه اجتماعی اینستاگرام ببینین.

نیاز به یادآوریه که در جریان مراسم قرعه کشی جام جهانی در سال ۲۰۱۴، تلویزیون ایران بخش‌های خیلی از پوشش زنده این مراسم رو به دلیل لباسی که مجری زن برزیلی این مراسم برتن داشت، سانسور کرد.

آشنایی بیشتر با مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

ما ایرونی‌ها، «ماریا کوماندنایا» رو کمی پس از مصاحبه‌اش با سردار آزمون، فوتبالیست تیم ملی ایران، شناختیم. اون حالا به‌واسطه معرفی‌اش به‌عنوان یکی از مجریان قرعه‌کشی جام جهانی دوباره در کشور مطرح شده.

ماریا کوماندنایا در کنار سردار آزمون

کوماندنایا ماه گذشته عکسی از خودشو در حالی که در کنار سردار آزمون در مسجدی در شهر کازان نشسته در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. در این تصویر اون با حجاب در کنار فوتبالیست ایرونی دیده می‌شه. کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به این عکس به خانوم کوماندنایا یادآوری کرده‌ان که اینجور پوششی در جریان مراسم قرعه کشی امکان تماشای کل مراسم رو واسه اولین بار به فوتبال‌دوستان ایرونی می‌دهد.

خبرنگار ورزشی مشهور کشور روسیه در مورد انتخاب خود به‌عنوان مجری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی گفته: «وقتی که فیفا اعلام کرد من به‌عنوان یکی از مجریان قرعه‌کشی پایانی جام جهانی انتخاب شده‌ام، بسیار هیجان‌زده شدم. این افتخار بزرگی واسه من بود. پس فیفا مصاحبه‌ای با من انجام داد. اونا نیاز به آزمایش مهارت زبون انگلیسی و سطح آگاهی من از فوتبال داشتن. بعد ایمیلی گرفتم که شامل خبری باورنکردنی بود. از اون هنگام در پوست خود نمی‌گنجم.»

این مقاله را هم بخوانید :   بوستان گفتگو ؛ یک پارک‌آموزشی و بهشتی برای دوستداران گل و گیاه

کوماندنایا از وقتی ۱۷ساله بوده در روزنامه‌های ورزشی کار کرده‌است. اون گفته خبرنگار ورزشی بودن در زندگی براش مانند یه سفر عالی و بزرگترین هیجان بوده و حالا منتهی به این شده که روی یه صحنه با گری لینه‌کر و بقیه ستارگان استثنایی فوتبال حضور داشته باشه. واسه اینم از فیفا و کمیته برگزاری مسابقات روسیه تشکر کرده.

«گری لینه‌کر»، فوتبالیست قبلی و مجری مشهور انگلیسی

«گری لینه‌کر»، فوتبالیست قبلی و مجری مشهور انگلیسیه که به‌همراه ماریا کوماندنایا از طرف فیفا به‌عنوان مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که ۱۰ آذر برگزار می‌شه، انتخاب شده.
لینه‌کر خیلی احتیاجی به معرفی نداره و عکس العمل‌های گاه و بیگاه این مجری مطرح انگلیسی اونو همیشه در رسانه‌ها به یه چهره فعال فوتبالی تبدیل کرده.

گری لینه‌کر در تیم‌های انگلیسی لستر سیتی، اورتون، تاتنهام و بارسلونا اسپانیا بازی کرده. اون در جام جهانی ۱۹۸۶ با ۶ گل زده به عنوان بهترین مهاجم شناخته شد.
لینه‌کر در جام جهانی ۱۹۹۰ به انگلیس جهت صعود به مرحله نیمه‌پایانی کمک زیادی کرد.
سابقه ۸۰ بازی ملی در انگلیس داره و ۴۸ گل به ثمر رساند. با این سابقه باید لقب اسطوره فوتبال انگلیس که کفش طلای جام جهانی ۱۹۸۶ رو به دست آورده رانیز بهش داد.

گری لینه‌کر اسطوره فوتبال انگلیس که کفش طلای جام جهانی ۱۹۸۶ رو به دست آورد

لینه‌کر بعد از انتخاب به عنوان مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی گفت: «من خیلی خوش‌شانس بودم که در دو دوره جام جهانی حضور داشتم و حالا این فرصت رو دارم تا تو یه تورنمنت دیگه در نقشی جدید در جام جهانی باشم.»

تیم ملی ایران هم در جام جهانی روسیه حضور داره.
این دومین صعود متوالی تیم ملی ایران به جام جهانیه.