مطالب عمومی سری اول

۷ واقعیت باورنکردنی در مورد کاخ سفید که افراد کمی از آن ها اطلاع دارند

تاحالا با خود فکر کردین که زندگی در کاخ سفید چیجوریه؟ خوردن غذاهای پخته شده به وسیله بعضی از بهترین سرآشپزها و غذا شناسای جهان تنها یکی از امتیازات رییس جمهور آمریکا شدن و اقامت در کاخ سفیده. اما در حالی که ریاست بر قدرتمندترین کشور جهان کار خیلی سخت و استرس زاییه اما خوابیدن در بال شرقی کاخ سفید در طول شب بدو شک ارزش این همه دردسر و ملاقاتا و نشستای پشت سر هم رو داره.

روسای جمهور آمریکا و خونواده های اونا از همون اول با قوانین سکونت در این مکان مهم آشنا می شن که زیاد هم دور از انتظار نیس اما ۷ راز باحال و باور نکردنی هم در مورد کاخ سفید هست که بیشترین مردم از اونا بی اطلاعند و ما در ادامه این مطلب می خوایم به اونا بپردازیم.

۱- در کاخ سفید هیچی واسه خونواده رییس جمهور مجانی نیس

یکی از باورهای نادرست در مورد زندگی در کاخ سفید اینه که در این مکان همه چیز واسه رییس جمهور و خونواده اون پس از انتخاب شدن، مجانی میشه. اما واقعیت اینه که هر ماه، صورتحسابی واسه خونواده رییس جمهور صادر می شه که در اون هزینه های زندگی ماهانه اونا دید شده.
از هزینه خشکشویی گرفته تا تمیز کردن دستشوییا و غذایی که به وسیله خونواده رییس جمهور درزمان ماه مصرف شده به طور دقیق محاسبه شده و از حقوق ۴۰۰٫۰۰۰ دلاری اون در سال کم میشه. رییس جمهور حتی هزینه مستخدمان و پرسنلی که در اختیار اون بوده و در مراسمات عمارت فعال هستن رو باید شخصاً بپردازه.

۲- اسباب کشی به کاخ سفید بدون دردسر و هزینه نیس

اسباب کشی رییس جمهور جدید و خروج رییس جمهور قبلی به/از محل سکونت جدید تو یه روز کار خیلی سخت و پیچیده ایه. پرسنلی که واسه این کار استخدام می شن نزدیک ظهر شروع به بسته بندی وسایل کرده و تا نیمه های شب هم مشغول باز کردن بسته بندیا در خونه جدید هستن. این بار هم هر دو رییس جمهور، قبلی و جدید، باید همه جزییات این نقل و انتقال رو زیر نظر داشته و هزینه های اونو شخصاً پرداخت کنن. بعد از ورود به کاخ، رییس جمهور باید در اولین فرصت در مورد رنگ پردهای دفتر تخم مرغی شکل که دفتر کار اون حساب می شه اراده کردن کنه.

۳- اتاقای خاص کاخ سفید

کاخ سفید یه عمارت بزرگ با ۱۳۲ اتاق، ۳۵ حموم و دستشویی و ۲۸ شومینه س که بیشتر به عمارتای رویایی داستانای علمی تخیلی می مونه. همه ساختمون این عمارت حدود ۵۵٫۰۰۰ فو مربع فضا داره و بیشتر از ۴۰۰ در و ۱۴۷ پنجره در ۶ طبقه اون هست.
هر چند دفتر کار رییس جمهور و دفتر کنفرانسای پنهونی، دو اتاق مهم و شناخته شده این مکان هستن اما کاخ دارای یه اتاق بازی، اتاق موسیقی، سالن بولینگ، سالن سینما، استخر و یه جکوزیه.

اولین طبقه زیرزمین این ساختمون تقریباً مثل یه فروشگاه کوچیک واسه کارکنانه که در اون یه مغازه شکلات فروشی، گل فروشی و یه دندونپزشکی هم هست.
در این مکان هیچ راهرو یا هال مخفی وجود نداره و فقط در زمان جنگ جهانی دوم تونلی وجود داشت که در مقابل حملات هوایی دشمن مقاوم بود.

۴- هر رییس جمهوری با خود چیزی به کاخ سفید می آورد

همه رییس جمهورهای آمریکا اثری از خود در کاخ سفید به جای گذاشته ان که می تونه مثبت یا منفی باشه. بنجامین فرانکلین لامپای الکتریکی رو در سال ۱۸۹۱ با خود به این مکان آورد اما اونقدر از کلیدهای برق ترس داشت که هیچوقت و حتی در شب اونا رو خاموش نمی کرد.
فرانکلین روزولت کاری کرد که همه نقاط این ساختمون با ویلچر قابل دسترس باشن چون اون به مریضی فلج کودکان گرفتار بود که کمتر کسی از اون خبر داشت.

این مقاله را هم بخوانید :   غذاهای خوشمزه تهرانی ها را بشناسیم

ایشون هم اینکه یه استخر داخلی رو به خاطر درمانای فیزیوتراپی خود به این ساختمون اضافه کرد.
لیندون جانسون هم به آب علاقه زیادی داشت و یه دوش مخصوص با ۴ نازل بسیار قوی رو به کاخ سفید آورد که فشار آب اون می تونست خیلی راحت یه مرد رو به دیوار حموم بدوزد.

۵- حیوانات خونگی معروف کاخ سفید

کاخ سفید همیشه دوستدار حیوانات خونگی، حتی حیواناتی غیر از گربه و سگ بوده.
جون کوینزی آدامز به خاطر نگهداری از یه تمساح زنده در یکی از حمامای کاخ سفید به خاطر ترسوندن مهمون هاش مشهوره. دختر تدی روزولت هم در کاخ سفید همراه خود یه مار به نام امیلی اسپیناچ داشت. اما باغ وحش کالوین کولیج در کاخ سفید خونه تعداد خیلی از حیوانات خونگی عجیب و غریب بود.

اون در باغ وحش خود در درون عمارت از تعدادی خرس، توله شیر، گربه وحشی، کانگورو و یه کرگدن کوتوله ۳۰۰ کیلویی مراقبت می کرد و همسرش گریس هم یه راکون دست آموز به نام ربکا داشت. دونالد ترامپ تنها سومین رییس جمهور آمریکا س که با خود حیوان دست آموزی به کاخ سفید نیاورده. اما مایک پنس، معاون اون یه موش خرمای اهلی به نام مارلون بوندو داره.

۶- کاخ سفید روح داره؟!

جنا بوش، دختر جرج دبلیو بوش، یکی از افراد بسیاریه که ادعا می کنه در کاخ سفید با ارواح روبرو شده.
ایشون ادعا کرده که یه شب با صدای موسیقی سنتی خاصی از خواب بیدار شده که از شومینه اتاقش به گوش می رسیده. گفته شده که ارواح زیادی در جناح غربی کاخ سفید در تردد هستن؛ از جمله سربازی از جنگ ۱۸۱۲ و حتی روح آبراهام لینکلن. گریس کولیج، ملکه ویلهلمینای هلند و وینستون چرچیل هم همه گفتن که در کاخ سفید روح لینکلن رو دیده ان. اما ً چرچیل باعث ترس لینکلن شده بود چون موقع ملاقات این دو، نخست وزیر بریتانیا تازه از وان حموم خارج شده و به طور کاملً عریان بوده.

۷- کاخ سفید مکانی بسیار پرطرفدار و پربازدید

به گفته مقامات این عمارت مشهور، رییس جمهور این کشور روزانه بیشتر از ۳۰٫۰۰۰ ملاقات کننده داره.
در حالی که همه نمی تونن به واشنگتن سفر کرده و حضوراً به کاخ سفید برن، روزانه بیشتر از ۶۵٫۰۰۰ نامه، ۳٫۵۰۰ تماس تلفنی، ۱۰۰٫۰۰۰ ایمیل و ۱٫۰۰۰ فکس واسه این مکان فرستاده میشه. این عمارت پربازدیدترین خونه در آمریکا س اما اگه شرایط واسه فروش اون آماده شه مطمئنا پیدا کردن خریدار واسه اون کار بسیار سختی میشه. براساس محاسبات یه سایت فعال در بخش املاک، عمارت کاخ سفید حدود ۴۱۲ میلیون دلار ارزش داره.

۲۲ نکته جالبی که تا حالا درباره کاخ سفید نمی دونستید

۱۱ قانون باحال واسه ورود خونواده رئیس جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید

تصاویری باحال از آخرین روزای خونواده اوباما در کاخ سفید

نکات باحال و خواندنی در مورد کاخ سفید؛ مقر ریاست جمهوری آمریکا